Ptasie mleko pod nosem, a efektów brak

Zastanawiałeś się dlaczego tak jest, że handlowcy mają coraz więcej dodatków i czynników motywujących do pracy, a mimo to nie przekłada się to na lepsze wyniki? Firma daje, ale inwestycja się nie zwraca chociaż wymyśla coraz ciekawsze dodatki w postać prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego pakiet VUP, karty Multisport, super auta czy najnowszego modelu laptopa. Managerowie stają na głowie wymyślając rankingi, konkursy, wyjścia na miasto z piwkiem i kręglami, podsuwają ciekawe książki, dzielą się wiedzą. Dlaczego to nie działa?

Szkolenia sprzedażowe nie przyniosą oczekiwanego efektu, chyba że wprowadzisz TRENING ON THE JOB

Chyba nie ma handlowca, który nie ucieszyłby się na nadchodzące szkolenie. Mało kto, nie lubi poszerzać wiedzy, nie wspominając już o dniu wolnym od pracy i codziennych, monotonnych obowiązków.

Przygotuj się albo zgiń. O tym, jak wiele można stracić, nie przygotowując się do spotkania klientem.

Doświadczeni handlowcy niejednokrotnie umawiając spotkanie z klientem nie specjalnie się do niego przygotowują. Pod pachę zabierają kalendarz lub zeszyt, do tego katalog i wizytówki ( o tych też często potrafią zapomnieć). Jednym okiem rzucą na cyfry sprzedaży, drugim na adres, pod który mają się udać i w drogę.

Follow up- niedoceniane i zapomniane narządzie w ręku handlowca

Siedząc niedawno na jednej z konferencji przeznaczonej dla dyrektorów i kierowników sprzedaży, prowadzący wykład prelegent zapytał „Kto z Państwa stosuje aktywnie w swoim dziale narzędzie sprzedażowe, jakim jest follow up?”. Nie mogłam wyjść ze zdziwienia. Na prawie 100 osób biorących udział w tym wydarzeniu, rękę podniosło zaledwie sześciu dyrektorów.

Potknięcia i błędy w prospectingu

Wczoraj podczas szkolenia z prospectingu jeden uczestnik zainspirował mnie do tego, że napisać coś więcej, na temat tego, co w prospectingu najczęściej nie wychodzi. Dlaczego najczęściej handlowcy się poddają lub też nie mają upragnionych efektów.

Jak najlepiej wykorzystać uczestnictwo w szkoleniu

Dziś pierwszy wpis z mojej autorskiej serii artykułów „Kompas skutecznego handlowca”. Co tutaj znajdziecie? Porady i wskazówki dla każdego, kto na co dzień para się na sprzedażą, kto mierzy się z wyzwaniami handlowymi i stawia na samorozwój.